mandag 4. mai 2009

endelig hjemme igjen...

borte bra, men hjemme best!
Det tok sin tid med oppussing av toalettet gitt, ble en del mer styr enn forventet. Men... det var jammen verdt det! Nå mangler bare et par lister og så er det ferdig. Det var jammen godt å kunne flytte hjem igjen etter halvannen uke hos far, skjønt det fortonet seg som et femstjernes hotellopphold;-)

Som nevnt var jeg en tur innom på loppis forrige helg, og det ble et par ting med hjem...
Jeg fant en nydelig trearmet lysestake i nysølv. Den står nå hos min snille pappa som lot seg overtale til å pusse den skinnende som ny... (vel og merke måtte jeg lokke med hjemmelagde kjøttkaker til middag i retur;-) Se så fint den "kler" jordbærene...



Sånn tilfeldig snublet jeg over et litt artig bilde, eller bildespeil. Jeg synes dette motivet er helt nydelig, og selv om jeg egentlig ikke har plass til det så måtte jeg ha det... Plassen skal jeg klare å oppdrive;-)


Det jeg egentlig så etter på loppis var en gammal bok. En som hadde fine gamle bokstaver og som jeg kan "rive i stykker" og bruke på kortene jeg lager... Jeg fant en gammal flott bok. Men den er jo helt intakt, og den er utgitt for snart 110 år siden... Huff, da kan jo ikke jeg ødelegge den.... Bøker er litt helligdom for meg, så jeg tviler på at jeg får meg til å "ødelegge" en fullt intakt bok på 110 år...
I tillegg er jo eksemplaret signert av en eller annen... hmmm jeg tror jeg får prøve se om jeg kan finne ut noe om boken. Om det er 13 på dusinet av den kan det jo hende jeg får meg til å rive ut et par sider som jeg kan bruke

Uansett så var det utrolig morro å gå på loppis... håper sjansen vil by seg igjen ganske snart. Litt artig å gå rundt og lete etter små artige rariteter som andre er lei av... og litt kjekt at gamle ting kan få nytt liv;-)

1 kommentar:

  1. Hei Merethe!
    Så flott bok du fant på loppis! Jeg også var på jakt etter gamle bøker med fin skrift, men fant ikke noe...får sjekke Fretex innimellom...hehe
    Digger kortenen dine, kjempefine!
    Klem fra Maja

    SvarSlett