onsdag 11. april 2012

Et lite tilbakeblikk...

Søndag hadde vi besøk av en arbeidskollega av min mann og hans frue. De gikk da og ventet på ankomsten av sitt 3 barn (som for øvrig kom i går, en liten velskapt gutt). Naturligvis dreide ting seg litt om fødsler og spedbarnstid (gutta forsvant fort ut i kaffebrakka kan man si). Da kom det jo igjen opp de litt spesielle omstendighetene rundt lille My sin inngang til verden. Så skulle jeg vise med bilder hvor liten nurket faktisk var (hun veide bare 2,3 kg). Litt rart og spesielt å se tilbake. Det er jo hele 8 måneder siden, og helledussen så liten hun faktisk var. Den lille spurven. Eller som jeg pleide si, "Mamman sin lille mirakel" <3
Poenget, hehe ja det var et poeng, er at jeg så maaange strikketing som ikke har fått komme ut og frem i lyset. Jeg var jo ikke akkurat noen stor blogger i den perioden. Så nå tenkte jeg dele et aldri så lite bilderas fra noen av tingene som ble produsert i ventetiden. Jeg fikk nemlig litt hamstringsbehov på garn *flirer* Mannen har vel fremdeles nedlagt forbud mot strikkebutikker... Han er nå skjønn som tror at det hjelper <3

Here goes...


Hentesett i Sandnes Lanett. Dette har vært mye brukt. Dessverre har buksen falmet myyye i fargen, den er ikke lengre pen. Den er nå grårosa. Jeg har pratet med butikken jeg har handlet garnet i og skal tilbake å vise den. De hadde fått inn en klage til på Lanett. Jeg har bare vasket den i Milo og på ullprogram, det skal den virkelig tåle da dette er et superwashgarn. Litt skuffende, men vi har fått mye bruk av den uansett;-)



Buksa hadde en superdeilig passform. Eneste som ikke har blitt brukt er luen


Denne nydelige buksen fikk jeg av en skjønn venninne fra hundeklubben. Det var tårer i øyekroken når denne ikke var passelig lengre... 


Fuglemammas omslagsbody fra boken Myk start. Denne har jeg strikket i babyull fra SparKjøp. Må si meg meget godt fornøyd med dette garnet. Denne har fått gjennomgå i vask, har vært veldig mye brukt. Like fin i både form og farge... Liker så godt dette bilde, litt sånn gammal Jane Fonda stil her...*ler*


Her har vi pyntet oss i nydelige hentesettet fra farmor. Vi er så heldige at vi har en flink strikkende farmor også. Så lille nurket kommer ikke til å mangle flotte strikkede plagg fremover;-) Og så har hun så god smak. Dette er nesten likt hentesettet jeg strikket selv, og dette er i en nydelig ferskenfarge.


Her poserer nurket i en nydelig body fra Dale, strikket i Dale babyull. Litt misfornøyd med halsen, men men. Skulle egentlig vært blonder her, men jeg fant aldri noen jeg likte med strikk i. Under er et babyteppe i dobbel tråd Delight fra Drops, med en heklet picotkant i Drops Eskimo. Mye brukt og holder seg veldig fint...


Lat skredder syr med lang, lang tråd er det noe som heter. Lat hekler hekler bestemorsruter i Eskimo kan kanskje bli nytt orddak... Jeg måtte prøve meg. Teppet er satt sammen av 16 ruter og det holdt lenge for min tålmodighet på det tidspunktet kan jeg love (det var ferdig rett før lille nurket kom)...

Farmoren har også strikket et av disse nydelige prinsesseteppene. For et stykke arbeid, og i deilig babyalpakka. Jeg skal vise både det og den nydelige nye kjolen i et senere innlegg. Nå skal vi nemlig spise litt lunsj, jeg og lille My. Vi skal spise hjemmelaget brød. Det er sjelden kost her i huset, men nå har jeg tatt i bruk brødbakemaskinen, så forhåpentligvis blir det litt dreis på brødbakingen;-)

Ha en strålende dag videre...

1 kommentar: