mandag 16. april 2012

Nydelig sol

i Bergen i dag... deilig deilig. Kjenner solstrålene fyller på energilagrene som nå var blitt meeeget lei vestlandsregn! I år er jeg rett og slett litt værsyk. Møkklei drittvær, våt vogn og våt hund og ikke minst å være våt som ei kråke. Det var så ille på fredag at jeg satt i bilen (på vei på kafebesøk med en skjønn venninne) og ord som ikke egner seg på trykk fosset ut av munnen *ler* jeg var krakilsk sinna. Bare på den lille turen ned i bilen med meg og lille nurk så ble både vi og bilen klissvåt (bergensuttrykk ). Første jeg sa til venninnen min er "nå flytter jeg østover". Og jeg må si jeg innimellom vurderer det hardt! Men nok sutring... Nå skinner jo sola og da er det fort glemt. Sånn sett er det veldig greit å være bergenser <3 To solstråler og vi tilgir alt drittvær *ler* Lørdagen var jo uansett super, masse kaffe latte, trilletur i sentrum, utepils på mannen, hentet album fra bryllupet (ja for snart to år siden), en tur på søstrene Grene og en tur innom en strikkebutikk. Aaah da var fredagens frustrasjon "byegone"

I går, etter å ha lekt flittig husmor, satte jeg meg godt i sofaen og bestemte meg for å strikke ferdig boblekjolen fra Pickles. Denne har gått trått å strikke, likte ikke bomullsgarnet på pinnene, men det er nydelig deilig å ta på. Så gikk jeg tom. Synes det var litt merkelig, jeg pleier heller ha for mye garn enn for lite. Oppskriften er fulgt til punkt å prikke. Vel, ikke noe annet å gjøre enn å bestille mer;-)

Så siden jeg gikk tom begynte jeg på sommerkjolen i Sandnes Mandarin Petit. Dette var mye bedre å strikke med, og den nydelige lakserosa fargen for meg til å smile;-) Vurderer å blande inn noen striper, men får se...

Vesten til meg går også sakte men sikkert på frem. Begynt på nøste to, hehe bare fire igjen...

I tillegg hekler jeg litt, både bestemorsruter og en sak som skal bli et lite etui til heklenålene mine (har hele fire stykker *ler*). Det mangler ikke på prosjekter, snarere heller timer i døgnet. Men så lenge man koser seg underveis må det vel bli bra?


Hit, men ikke lengre...Kjolen strikkes i en blanding av ull og bomull. Blir veldig myk og god


Siden jeg gikk tom for garn "tillot" jeg meg selv å begynne på enda ett prosjekt...


På Søstrene Grene fant jeg noen artige perler. Disse ville jeg ha til flere maskemarkører. Når man ikke klarer begrense prosjekter på gang må man utvide sortimentet av maskemarkører...


Et par enkle med noen nuuudelige roser på


Jeg fant også disse nyyydelige knappene. Jeg har en del syprosjekter som står i kø så snart tiden tillater det. Foreløpig er det ikke så enkelt å kombinere syprosjekt med lille My. Men det kommer seg vel...

Ha en fin soldag videre;-)


1 kommentar: