lørdag 18. februar 2012

Lørdag

og regnet bøtter ned... Vi er også snylta forkjølt jeg og småen, så det er litt rolige dager kan man si. Og i går kjente jeg at første tanna er på vei, den har såvidt kommet gjennom gommen. Ikke lett å være liten "halvåring" som er forkjøla OG får tann samtidig. Men må si det er overraskende godt humør på lille frøkna;-)

Så oppdaget jeg en litt trist nyhet, og en god en som et lite plaster på såret.
For en tid tilbake ( i sommer) avviklet Papirgleder sin butikk på Straume. Det var dumt, da dette var en av mine stamplasser lønningsdagen hehe. Trøsten var jo at jeg fremdeles hadde Hobbykroken på Laksevåg. Etter at lille My meldte sin ankomst har der jo blitt veldig liten tid til papirpyssel, og jeg hadde ikke rukket stikke snuten utom der. Forrige lørdag var gubben hjemme og jeg hadde bestemt meg for å ta meg en tur på papirhandling for å handle inn til takkekort etter dåpen. For å dobbeltsjekke åpningstider gikk jeg inn på nett, og oppdatet til min store skuffelse at også denne butikken avvikler. MULK... Så da har jeg ingen butikk jeg kan gå for å snoooope i. Lommeboken blir nok meget fornøyd, gubben også kan jeg tenke meg. Så til den glade nyheten. Langt ute på landet her jeg bor, eller faktisk enda litt lengre på landet om vi skal nå være nøyaktig, ligger der et lite "senter" som heter Fromritoppen, Der har de en eget artig klesbutikk. Denne bestemte jeg meg for å besøke, og til min store og gledelige overraskelse var der kommet en ny butikk!!! Som selger litt papirhobbyting blandet med interiør og garn. Det beste av alt, hun har mye Pion og Maja papirer. Jippiiiii;-)  I tillegg har hun en sånn artig maskin som kutter ut div maler, rimelig lik den som var på Papirgleder;-) Så det var stor glede da jeg oppdaget dette. Jeg hadde egentlig tenkt å gå på kurs der denne uken, men både jeg og lille nurk ble syke og måtte holde huset... Butikken heter forresten Everyday Moments og er vel verdt å sjekke ut;-)

Nå skal jeg ta meg en liten tur på hobbyrommet og prøve få begynt på takkekortene. Klør litt i fingrene etter å pussle med papir igjen;-.)
God lørdag



Mammas lille gode hjelper;-) Når vi kom hjem måtte hun dobbeltsjekke i posen om alt var med


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar