søndag 11. april 2010

se min kjole...

Den eldgamle Pfaffen til mor (minst like gammel som meg...) har virkelig fått kjørt seg i det siste. Har fått litt dilla på å sy kan man si, og siden jeg pt jobber som lærervikar i Kunst & Håndverk var det vel på tide at syferdighetene fikk seg en aldri så liten opprustning;-)

Kom over noe meget billig stoff på Stoff og Stil så jeg har sydd to like kjoler, bare i to forskjellige størrelser. Enda har jeg mer stoff til overs. Meget håndterbart stoff dette, Party Sateng. Ser litt ut som silke, men er hakket stivere og lettere å sy i...

Kjolen er tubeformet og uten stropper. Fargen ser litt korka ut her, måtte bruke blitz. Lakserosa er vel navnet på fargen, tror jeg

Toppen av kjolen.

Baksiden, med skjult glidelås. Det var noe lettere herk å få til uten glidelåsfot gitt. Hehe spes når man er så lite dreven som meg;-)

Er litt fornøyd over å ha kranglet på plass denne glidelåsen...

Innsiden. Den ble nesten like fin med det flotte foret...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar